2011/08/12
Portal branży budowlanej

2011/08/12

Maszyny

Volvo: 15 tysięcy koparkoładowarek z Wrocławia

Firma Krężbud odbiera 15-tysięczną koparkoładowarkę wyprodukowaną w fabryce Volvo Polska we Wrocławiu.

Produkcja koparkoładowarek Volvo we Wrocławiu rozpoczęła się w 2002 roku. Maszyny te są od początku projektowane i produkowane w Polsce. Maszyny z Wrocławia możemy odnaleźć w najdalszych zakątkach świata. Największe rynki zbytu to obecnie Rosja, Brazylia, Republika Południowej Afryki, Turcja. Koparkoładowarki Volvo są także niezwykle popularne w Polsce i to właśnie klientowi z Polski przypadł zaszczyt uroczystego odbioru 15-tysięcznej maszyny opuszczającej linię produkcyjną wrocławskiej fabryki.

Odbiorcą tej wyjątkowej maszyny jest Pan Sławomir Krężel – właściciel firmy Krężbud ze Ściniawki Średniej k/Kłodzka (woj. Dolnośląskie). Firma ta działa od 2002 roku i świadczy usługi ogólnobudowlane i specjalistyczne przede wszystkim na terenie Dolnego Śląska. „Pierwszą koparkoładowarkę Volvo BL71 moja firma zakupiła w 2006 roku. Przez 5 lat maszyna przepracowała ponad 5.000 godzin, bez żadnej awarii, doskonale sprawdziła się przy wykopach, przeładunkach, korytowaniu rowów melioracyjnych i pracach pomocniczych. Niskie zużycie paliwa, świetna obsługa serwisowa i ogólne zadowolenie z maszyny sprawiły, że zdecydowaliśmy się na zakup kolejnej koparkoładowarki Volvo. Na pewno dodatkowym atutem przy naszym wyborze zarówno pierwszej, jak i drugiej maszyny był fakt, że maszyny te produkowane są we Wrocławiu” – mówi Stanisław Krężel.

Uroczystość ta była także świetną okazją do zaprezentowania wrocławskiej fabryki Volvo, nowej linii produkcyjnej oraz debiutującej w tym roku – nowej generacji koparkoładowarek klientom oraz dziennikarzom zaproszonym przez Volvo.

Volvo zawsze przykładało szczególną uwagę do komfortu i ergonomii pracy operatora. Nowy model maszyny Volvo BL71B to przede wszystkim nowa kabina. Jest teraz bardziej przestronna i komfortowa, z dużą ilością ciekawie zaprojektowanych schowków. Kolumna kierownicza regulowana jest we wszystkich płaszczyznach, także położenie kolumny dżojstików sekcji koparkowej można ustawić płynnie w wygodnej pozycji. Znacznie udoskonalono widoczność z wnętrza kabiny, dzięki zwiększeniu powierzchni przeszkleń, zastosowaniu węższych słupków oraz dzięki odpowiedniemu nachyleniu pokrywy silnika.

Mocne i niezawodne elementy zespołu ładowarkowego i koparkowego w połączeniu z inteligentną hydrauliką, wyczuwającą obciążenie zapewniają najwyższe siły podnoszenia i odspajania w tej klasie maszyn. Dodatkowo przepływ hydrauliczny w części koparkowej i ładowarkowej może być sterowany z panelu wewnątrz maszyny. Na życzenie klienta, koparkoładowarka może być wyposażona w instalację hydrauliczną o podwójnym przepływie, co pozwoli pracować między innymi z łyżką z ‘kciukiem’ lub z nożycami hydraulicznymi.

Kąt obrotu łyżki koparkowej został zwiększony do 205°, dzięki czemu maszyna może rzadziej się przemieszczać przy aplikacjach takich, jak kopanie wąskich rowów. Nowe, prostokątne podpory stabilizujące o dużej powierzchni zmniejszają nacisk jednostkowy na podłoże o 30 procent w porównaniu z wcześniejszymi modelami, dzięki czemu maszyna zachowuje lepszą stabilność na miękkim podłożu. Dzięki przeprojektowanemu zbiornikowi paliwa, którego pojemność zwiększono o ponad 20% w porównaniu do poprzedniej wersji, oraz niskiemu apetytowi na paliwo, okres pracy między tankowaniami jest jednym z najlepszych w klasie.

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: Maszyny.
Słowa kluczowe: ,
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko