2011/03/28
Portal branży budowlanej

2011/03/28

Maszyny

Volvo: Lotnisko, którego nie paraliżuje śnieg

W grudniu 2010, największe europejskie porty lotnicze były zmuszone były do odwołania setek lotów z powodu ciężkich opadów śniegu. Spowodowało to totalny chaos na lotniskach i skrajne zdenerwowanie podróżnych.

Na lotnisku Arlanda, zespół 130 pracowników utrzymania ruchu, wyposażonych w sprzęt Volvo nie miał problemów z opanowaniem śniegu i oblodzenia, tak aby lotnisko funkcjonowało normalnie. Chociaż loty są tu czasami opóźniane z powodu ciężkich opadów śniegu, lotnisko Arlanda nigdy nie zostało zamknięte z powodu złej pogody – operuje nieprzerwanie od 1962 roku.

Wielkie pługi śnieżne
Na stanie lotniska są największe dostępne pługi śnieżne, zamontowane na maszynach Volvo. W skład floty  zimowego utrzymania ruchu wchodzi 17 wozideł Volvo A25D, 9 ładowarek Volvo i kilka ciężarówek , także szwedzkiego producenta.

Wszystkie maszyny wyposażone są w specjalne zimowe osprzęty. Wozidła Volvo wyposażone są w pługi o szerokości 7.3m, które usuwają śnieg z dróg startowych. Za pługiem zainstalowana jest szczotka, która usuwa śnieg i lód oraz dmuchawa, która wydmuchuje resztki zalegającego śniegu. Używając 9 wozideł Volvo A25D w odpowiednim szyku, można oczyścić pas o długości 3.3 km i szerokości 45m w mniej niż 10 minut.

‘To sprawia, że jesteśmy w stanie odśnieżyć lotnisko najszybciej na świecie’ mówi Stefan  Sundkvist, koordynator utrzymania ruchu na lotnisku Arlanda. Oprócz wozideł Volvo, na Arlandzie pracuje także flota ładowarek Volvo wyposażonych w pługi klasyczne, wirnikowe i zamiatarki.

Precyzyjne czyszczenie
Bezpieczeństwo jest na lotnisku najważniejsze. Maszyny Volvo są w stałej łączności z wieżą, aby wszelkie prace na płycie lotniska były zgodne z planem  lotów. Jak tylko załoga samolotu otrzymuje z wierzy wskazówki dotyczące lądowania, maszyny mają określony przedział czasu na pozbycie się śniegu i lodu.

‘Mamy w sumie 250.000 m2 do uprzątnięcia, ale samoloty muszą startować i lądować w tym samym czasie’ mówi Stefan. Nie ma tutaj miejsca na jakiekolwiek  przypadkowe przejazdy – ‘wszelki ruch pojazdów utrzymania zimowego  musi być zaplanowany do ostatniego szczegółu.’

Tak więc, dzięki świetnemu planowaniu oraz doskonałym maszynom, lotnisko Arlanda jest w stanie pozostać otwarte kolejny rok, pomimo wyjątkowo ciężkich warunków pogodowych.

http://www.youtube.com/watch?v=myaH9ClDjW8

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: Maszyny.
Słowa kluczowe:
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko