2013/06/10
Portal branży budowlanej

2013/06/10

Maszyny, News

BOMAG: Rozkładarki BOMAG niezawodne także na betonie

bomagPod koniec maja bieżącego roku, w okolicach Miastka przeprowadzono pionierskie przedsięwzięcie. Trzy firmy: FAYAT BOMAG Polska, Lafarge Cement i Harat Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane połączyły swoje siły i wykonały nawierzchnie w technologii betonu wałowanego w gminach Koczała (200 m) i Tuchomie (215 m). Grubość rozkładanej warstwy wynosiła 15–17 cm.

 

Głównym celem całego przedsięwzięcia było uzyskanie założonych właściwości i wytrzymałości betonu przy użyciu wyłącznie rozkładarki BOMAG. Mieszankę betonową zaprojektowaną i wyprodukowaną przez firmę Harat z materiałów budowlanych firmy Lafarge, ułożyła rozkładarka BF 800C, zapewniająca maksymalne wstępne zagęszczenie (bez dalszego zagęszczania walcami drogowymi).

Rozkładarka pracująca przy technologii betonu wałowanego charakteryzuje się następującymi parametrami:
– Szerokość i waga stołu aplikacyjnego (szerokość blach gładzących 40 cm, ciężar ok. 4 t, szerokość pracy 2,5 – 10m)
– Ciężar rozkładarki: 20 t
– Wysoka wydajność agregatów zagęszczających stołu, tj. wibracji oraz listew ubijaków
– Duży ciężar oraz stabilność stołu rozkładanego
– Podwyższona odporność na zużycie elementów roboczych ze względu na agresywne działanie materiału rozkładanego
– Odpowiednia szerokość płyt gładzących
– Poszerzenia stołu do 10m montowane mechanicznie
– Niezawodność (parametry silnika, wydajność).
Testowana rozkładarka BOMAG doskonale spełnia powyższe kryteria. Rozkładarka BF 800C jest flagowym produktem firmy BOMAG (wchodzącej w skład francuskiej grupy FAYAT). Chociaż została zaprojektowana do rozkładania mas bitumicznych, niezwykle sprawnie radzi sobie z układaniem betonu.

– „Wszystko udało się świetnie dzięki pozytywnemu nastawieniu i współpracy stron uczestniczących w przedsięwzięciu i władz lokalnych. Nasza rozkładarka została z powodzeniem przetestowana przez firmę Harat przy nowej technologii. W Koczale i Tuchomiach wykonywane drogi miały szerokość 3 i 5m lecz model BF800C daje możliwość ustawienia szerokości rozkładania nawet do 10m. Niezawodny silnik Deutza o mocy 181 KM, wysoka wydajność (800t/h) to tylko niektóre z parametrów maszyny. Rozkładarka BOMAG potwierdziła swoją klasę i jestem przekonany, że znajdzie swoje miejsce we flocie firmy Harat i innych firm z branży drogowej” – powiedział Mirosław Król, Dyrektor Generalny FAYAT BOMAG Polska.

Jest to kolejny krok w rozwoju dróg betonowych w Polsce. Technologia betonu wałowanego łączy zalety nawierzchni dróg betonowych, tj.: trwałość, niskie koszty eksploatacyjne z szybkością układania i krótkim czasem oddania do użytkowania typowym dla nawierzchni asfaltowych. Ma głównie zastosowanie do budowy dróg lokalnych, placów postojowych oraz podbudowy pod nawierzchnie autostrad.

– „Budowanie dróg lokalnych z betonu wałowanego to technologia bardzo perspektywiczna, dlatego staramy się ją propagować i mamy nadzieję, że zrewolucjonizuje ona podejście władz lokalnych do budowy tanich i trwałych dróg – powiedział Dariusz Bocheńczyk, dyrektor ds. badań i standaryzacji Lafarge.

Przedstawiciele Lafarge Cement i Harat widzą w nowej technologii wiele korzyści dla lokalnych społeczności. Technologia może być stosowana przez gminy, naprawiające drogi lokalne i nadleśnictwa, gdzie potrzebny jest szybki sposób na utwardzenie i wzmocnienie dróg gruntowych.

Firma BOMAG, przewidując potrzebę zaopatrzenia klientów w rozkładarki dostosowane do pracy na podbudowach i betonach, przygotowała specjalną wersję maszyny BF 800C w wersji Soil, której dodatkowym atutem jest szczególnie atrakcyjny stosunek jakości do ceny. W klasie maszyn 20 ton cechami wyróżniającymi BF 800C (w odróżnieniu od innych urządzeń dostępnych na runku) jest stół o ciężarze 4 ton z szerokością blach gładzących 40 cm. Taka konstrukcja maszyny sprawia, że podczas wbudowywania mieszanki jest ona lepiej dogęszczona i uzyskuje się jeszcze większą równość nawierzchni.

W ofercie BOMAG, wiodącego producenta maszyn do budowy dróg, są także inne modele rozkładarek, od mniejszych typu BF 223C poprzez BF300 C/P, BF600 C/P, BF800C/P, występujących zarówno w wersji kołowej jak i gąsiennicowej – aż do nowości z Targów Bauma 2013 – BF 900C.
Testy udowodniły, że rozkładarki BOMAG mogą służyć nie tylko do prac standardowych, tj. rozkładania mas bitumicznych, podbudowy czyli kruszyw i stabilizacji lecz doskonale sprawdzają się także w technologii betonu wałowanego.

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: Maszyny,News.
Słowa kluczowe:
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko