2012/10/17
Portal branży budowlanej

2012/10/17

News

Groeneveld: Oilmaster Heavy Duty – nowa jakość dolewania oleju

Dozowanie oleju nigdy nie było tak proste – zapomnij o ręcznej, karkołomnej kontroli poziomu oleju w maszynach budowlanych (i nie tylko) dzięki systemowi Oilmaster!

Grupa Groeneveld znana przede wszystkim z produkcji systemów automatycznego smarowania wypuściła niedawno na rynek nowy typ dozownika oleju. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu Oilmaster Heavy Duty ma ogromne szanse, aby stać się rynkowym przebojem zarówno wśród producentów, jak i użytkowników maszyn budowlanych. System zarządzania olejem Heavy Duty posiada zalety standardowego Oilmaster’a, który znalazł pierwotnie szerokie zastosowanie w transporcie drogowym i publicznym. Obecnie został on tak udoskonalony, aby być odpornym na ciężkie i wymagające warunki w jakich często przychodzi pracować maszynom. W nowo opracowanym zbiorniku Heavy Duty zwiększono pojemność do 15 litrów, a przy jego budowie zastosowano bardziej wytrzymały materiał – aluminium. Dla porównania standardowy Oilmaster posiada plastikową obudowę zbiornika, przy czym jego pojemność jest ograniczona do 6 lub 12 litrów. Dokonane zmiany w wersji Heavy Duty zwiększają bezawaryjność pracy całego dozownika, gwarantując właściwy poziom oleju czego wynikiem jest brak kosztownych uszkodzeń silnika (sytuacja, gdy poziom oleju jest zbyt niski) oraz wycieków przez uszczelniacze, co z kolei wiąże się z zbyt nadmiernym zużyciem oleju (sytuacja, gdy poziom oleju jest zbyt wysoki).
Pozytywne doświadczenia wynikające z eksploatacji udoskonalonego Oilmaster’a Heavy Duty na sprzęcie ciężkim m.in.: na koparkach czy ładowarkach spowodowały zwiększone zainteresowanie instalacją tego systemu również u przewoźników kolejowych. Ponadto wpłynęły znacząco na wzrost montażów dozownika na agregatach prądotwórczych.

Komfort i ekonomika użytkowania
Oprócz stricte technicznych zalet systemu, Oilmaster zwiększa zwyczajnie komfort pracy użytkownika. Ręczne, i bardzo często uciążliwe w realizacji, kontrole stanu oleju zdecydowanie należą do przeszłości. Dozownik zdejmuje konieczność systematycznego, manualnego sprawdzania poziomu oleju jaki nakładany jest na użytkownika przez producenta silnika. Cały proces odbywa się automatycznie. Samo uzupełnianie stanu oleju, o ile jest to niezbędne, ma miejsce raz lub kilka razy (max. 4). Dolewane jest dokładnie pół litra oleju, tym samym ewentualne prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika, a w konsekwencji jego remontu redukowane jest wtedy do minimum. Stosowaniem Oilmaster’a doprowadza się do sytuacji, w której poziom oleju jest co do zasady znacznie niższy od maksymalnego poziomu zaznaczonego na bagnecie pomiaru. Rezultatem takiej sytuacji jest de facto mniejsze zużycie oleju, a w wielu wypadkach, niższe konsumpcja paliwa. Argumentem ekonomicznym przemawiającym za stosowaniem Oilmaster’a jest zdecydowanie mniejsza ilość oleju, jaką potrzebuje użytkownik podczas standardowej procedury wymiany oleju. Dozownik zapewnia zawsze optymalny stan oleju w misie olejowej, tak potrzebny do prawidłowej pracy silnika. Jest to wynikiem regularności automatycznego sprawdzania poziomu oleju przez urządzenie. Ponadto jakość dolewanego oleju pozostaje jakością pożądaną, minimalizowana jest możliwość zastosowania niewłaściwego typu oleju.

Zaawansowana technologia
Bardzo dokładny, skalibrowany podczas montażu, czujnik poziomu ściśle monitoruje poziom oleju. Elektronika zapewnia dokładną ilość dolewanego oleju, która jest dodawana w miarę potrzeby. Każdorazowa dolewka oleju jest automatycznie rejestrowana w pamięci elektronicznej systemu, dzięki czemu umożliwia szybką diagnozę w przypadku nadmiernego zużycia oleju.

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: News.
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko