2012/04/04
Portal branży budowlanej

2012/04/04

Aktualności

Scania: Nowy Scania Retarder

Na wyposażenie pojazdów wchodzi nowa, wydajna wersja zwalniacza Scania Retarder, oferowana w opcji. Dotychczasowy wariant nadal pozostaje najbardziej ekonomiczną alternatywą w przypadku większości zastosowań w transporcie długodystansowym. Nowy zwalniacz opracowano z myślą o klientach oczekujących większej skuteczności hamowania przy mniejszych prędkościach jazdy oraz większego maksymalnego momentu hamującego, np. realizujących transport budowlany lub użytkujących pojazdy w terenie.

Zasadniczo, pod względem technicznym nowy, wydajniejszy Scania Retarder (R4100) nie różni się od dotychczas oferowanego zwalniacza (R3500). Dotyczy to m.in. cech, takich jak integracja z zasadniczym układem hamulcowym pojazdu, tempomatem, układem zmiany biegów i układem chłodzenia.

Całkowity moment hamujący wzrósł 3500 Nm do aż 4100 Nm. Uzyskano to poprzez zmianę przełożenia wewnętrznego z 3,04 na 3,26, co oznacza 17-procentowy przyrost maksymalnej skuteczności hamowania. Przy małych prędkościach jazdy przyrost ten jest jeszcze większy i wynosi od 20 do 25 procent, zależnie od przełożenia przekładni głównej pojazdu.

Ponieważ większe przełożenie jest źródłem dodatkowych oporów ruchu, wyraźnie odczuwalnych przy dużych prędkościach, nowy zwalniacz najlepiej nadaje się dla zastosowań, w których samochody ciężarowe nie przekraczają 70 km/h. Wówczas wzrost zużycia paliwa jest znikomy.

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: Aktualności.
Słowa kluczowe:
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko