2011/03/24
Portal branży budowlanej

2011/03/24

Aktualności

Volvo: Sukces FMX w segmencie budowlanym

Volvo FMX znacząco zmieniło obraz rynku pojazdów budowlanych. Od jego premiery w kwietniu ubiegłego roku sprzedano blisko 5000 sztuk tego modelu. Obecnie nowy pojazd budowlany pokazuje, na co go stać w najbardziej ekstremalnych warunkach roboczych w Europie.

– Sprzedaż Volvo FMX znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy zrealizowaliśmy połowę planu sprzedaży na cały rok 2011. Tak duży popyt potwierdza, że potrafimy skutecznie spełniać potrzeby klientów, uwzględniając warunki – często bardzo ciężkie i wymagające, – w jakich użytkują swoje samochody – mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Na granicy Szwajcarii z Włochami powstaje najdłuższy na świecie tunel. Po ukończeniu budowy będzie miał długość 57 kilometrów. To tutaj Danni pokonuje swoim Volvo FMX drogi o nachyleniu do 22 procent i jest bezgranicznie zadowolony ze swojego nowego miejsca pracy.

– Jestem zachwycony moim FMX. To doskonały pojazd do tego typu, trudnych zadań transportowych w budownictwie. Wysoko cenię sobie komfort kabiny, a zwłaszcza doskonałą widoczność, wynikającą z zastosowania nowego typu lusterek wstecznych – mówi Danni.

Tunel, przewidziany tylko dla ruchu kolejowego, będzie ważnym elementem łańcucha transportowego, łączącego sieci kolejowe północnej i południowej Europy oraz duże porty morskie Rotterdam i Genuę. Jego budowę rozpoczęto pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, zaś oddanie do użytku zaplanowano na rok 2017. Codziennie pojedzie nim 300 szybkich pociągów.

Tunel drążony jest w poprzek góry w tempie do 25 metrów dziennie. Jednym z największych wyzwań w tym projekcie jest usunięcie 13,3 miliona metrów sześciennych urobku skalnego. Część tego urobku jest wywożona z tunelu i składowana w formie tarasów, które później nadadzą górze nowy kształt, harmonizujący z otaczającym alpejskim krajobrazem.

Podczas budowy najdłuższego, 20-kilometrowego odcinka tunelu, między Ramorino, a Vezia, transport urobku powierzono doświadczonej firmie Beffa Trasporti i jej 32 pracownikom. Przy realizacji tego zadania firma wykorzystuje całą własną flotę, liczącą 22 samochody ciężarowe Volvo, a także pojazdy podwykonawców. I na tym właśnie odcinku Volvo FMX (6X4) pokazuje, na co je stać.

– Dziesięć lat temu musieliśmy zdecydować, jakie samochody ciężarowe wybrać do wykonania tego trudnego zadania. Po gruntownym zastanowieniu wybraliśmy Volvo – mówi Renato Beffa, właściciel Beffa Trasporti. – Pojazdy budowlane Volvo mają solidną konstrukcję, opartą na wytrzymałej ramie. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z nowego FMX i jego doskonałej kabiny. Oferuje ona najwyższy poziom komfortu, nowa dźwignia zmiany biegów i wszystkie pozostałe istotne elementy sterujące są łatwo dostępne.

FMX pracuje na dwie zmiany, pokonując 40-kilometrową trasę między tunelem a miejscem rozładunku, prowadzącą zarówno drogami publicznymi, jak i bezdrożami. Są to bardzo wymagające warunki robocze, w których przez większość czasu pojazd jest wykorzystywany do granic swoich możliwości. W ciągu jednej zmiany transportuje się do 2200 ton tłucznia kamiennego. Z obciążeniem sięgającym 40 ton samochód ciężarowy musi wjeżdżać na strome wzniesienia po błotnistym podłożu, nawet w deszczu i śnieżycy.

Renato Beffa już zamówił kolejne Volvo FMX, i nie jest jedynym przewoźnikiem w Szwajcarii, który się na to zdecydował. Na Volvo FMX przypada ponad 15 procent ogólnej sprzedaży samochodów ciężarowych w tym kraju.

 

Obejrzyj film o budowie tunelu: http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=606

Łącze do kanału Volvo Trucks na portalu YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m2Pi_HliA-A)

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: Aktualności.
Słowa kluczowe: ,
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko