2012/06/26
Portal branży budowlanej

2012/06/26

Pojazdy

HMF: 1800-K3 efektywny w branży szkła

Żuraw HMF 1800-K3 z system przesuwnej plandeki zabudowany na podwoziu SCANIA 6×2  skierowany jest do grupy klientów zajmujących się transportem szkła wielkogabarytowego.  To niezwykle wyjątkowa branża, która potrzebuje ściśle specjalistycznego sprzętu służącego do przewozu m.in. szklanych tafli i różnego rodzaju struktur szklanych.
Platforma  z system przesuwanej plandeki wykonana przez firmę WESOB WECON w połączeniu z żurawiem hydraulicznym HMF 1800-K3 stanowi niezwykle ciekawy zestaw. Tak skonfigurowany pojazd umożliwia transport nietypowych ładunków wymagających specyficznych rodzajów stojaków i zabezpieczeń oraz wolnej przestrzeni  wokół rozładowywanego towaru.  Dzięki możliwości całkowitego zsunięcia plandeki wraz z jej konstrukcją nośną, w przód lub w tył zabudowy sprawia, że dostęp do ładunku jest równie łatwy  i szybki – efektywny.
Tego typu zabudowa   o długości 6 500 mm połączona z żurawiem świetnie sprawdza się podczas tzw. wysokiego załadunku. Przy zsuniętej plandece zamontowany na tylnym zwisie żuraw  HMF 1800-K3 zapewnia sprawny załadunek/rozładunek, natomiast na czas transportu rozłożona plandeka  zabezpiecza przewożony towar przed szkodliwymi zewnętrznymi warunkami atmosferycznymi.  Dzięki sterowaniu radiowemu żurawia z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym INFOCENTER, operator może stać w najbardziej dogodnym  miejscu w czasie pracy żurawia ze „szklanym ładunkiem”, który (biorąc pod uwagę delikatną strukturę) musi być układany z  niezwykłą dokładnością na całej długości skrzyni. Sterowanie radiowe wpływa również na precyzję ruchów żurawia, co jest wyjątkową zaletą przy podnoszeniu wielkogabarytowych szklanych tafli o rozmiarach dochodzących do 2900 mm, a w specjalnych konfiguracjach nawet 3000 mm. Inne zabezpieczenia ładunku to specjalne sprężyny plandeki, która podczas zsuwania nie opada w dół i w ten sposób nie dotyka ładunku. Sprawną i bezpieczną pracę żurawiem zapewnia system HDL (system ciężkiego udźwigu), który współpracuje ze sterowaniem radiowym i umożliwia optymalny dobór prędkości pracy w zależności od wagi podnoszonego ładunku (występują 4 rodzaje prędkości pracy od 100%-20%). Brak kąpieli olejowej w podstawie żurawia oraz technologia złączy spawanych to innowacyjne rozwiązania firmy HMF, które powodują, że duńskie żurawie są średnio lżejsze  o 300-400 kg od konkurencyjnych dźwigów oferowanych na rynku. Uzyskana w ten sposób większa ładowność pojazdu jest nieocenioną zaletą podczas transportu szkła.  Żuraw 1800 w wersji K3 pozwala na rozładunek towaru o masie 1460 kg w odległości nawet  do 10,2 m, do tego zastosowanie podwójnych przegubów ósemkowych wpływa na charakterystykę udźwigu przy pracy na wysokości przy zachowaniu pełnej stateczności.  „Przeprost” względem ramienia głównego o 15 ? w górę umożliwia rozładunek ciężkich tafli szkła na niskich poziomach w wąskich miejscach. Duży komfort pracy zapewnia zamontowany  na ramieniu żurawia reflektor roboczy (włączany i wyłączany przez pilot zdalnego sterownia), który przyda się w każdych warunkach atmosferycznych.
Szereg nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych zastosowanych w żurawiu HMF (bezobsługowy system wysięgników teleskopowania, sześciokątne profile, system węży hydraulicznych prowadzonych wewnątrz wysięgników) wpływają na bezpieczeństwo pracy oraz znacznie obniżają koszty eksploatacji urządzenia dzięki czemu produkty HMF są szeroko wykorzystywane również w branży budowlanej, komunalnej i energetycznej gdzie kluczowymi cechami są niezawodność, wytrzymałość i funkcjonalność konstrukcji.

Więcej informacji…

   

Możesz dopisać komentarz.


*
Dodano w kategorii: Pojazdy.
Zmiana wpisu:

 

SKOCZ DO GÓRY

Witryny Wydawnictwa TruckAuto.pl: portal branży transportowej Truck auto.pl, portal branży budowlanej Motobudowa, portal dla przewoźnika drogowego eprzewoznik.pl


Witryna zbudowana w WordPress przez Tadeusza Meszko